N340.

Laatst stond er een column in De Vechtanjer met de titel “De schop in de grond na een
zorgvuldige voorbereiding” Het ging hierbij dan over de nieuwe plannen rond de N340.
Ondanks deze voorbereiding want laten we eerlijk zijn er is inmiddels genoeg over gepraat,
gaat zich alsnog een ramp voltrekken voor Oudleusen en omstreken. Met de huidige
plannen kan ik niet anders concluderen dat het alleen maar onveiliger wordt op de
parallelwegen waar de fietsers zich nog steeds een weg moeten banen tussen het landbouw-
en overig bestemmingsverkeer. De afritten zijn minder geworden dus het zal daardoor
drukker worden op de parallelwegen. Logisch en praktisch nadenken dat is boerenverstand.
Van het provinciebestuur hoef je in deze niets te verwachten want die waren er 2 jaar terug
al klaar mee en gooiden de handdoek in de ring. Ze hadden er blijkbaar nu genoeg over
gepraat en wilden er vanaf. Dat is mij toen medegedeeld door een gedeputeerde in een
gesprek op het provinciehuis. Deze gedeputeerde is onlangs bij de minister geweest om geld
los te krijgen voor een 4-baans N35 (A35) kortom een snelweg tussen 2 knooppunten. Dhr.
Maurits von Martels zet zich tevens in voor dit traject want zegt hij bij zo’n economisch
bolwerk als Zwolle hoort een 4-baans weg dat het er vervolgens waarschijnlijk alleen maar
stilstaat is blijkbaar van ondergeschikt belang. De heren weten blijkbaar niet dat de tunnel
bij Nijverdal maar 2 banen telt en het schort er ook nog aan de brandveiligheid en bij Zwolle
heb je te maken met een dichtgeslibde Ceintuurbaan.
Alle plannen die er nu dus liggen voor de N35, N48, N340 en N377 dienen geen enkel doel
dus is er maar 1 goede oplossing en dat is in de papiervernietiger ermee en met een schone
lei beginnen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
De vervolgstap is dan om 3 mensen uit de provincie Friesland aan te stellen die hun diensten
daar bewezen hebben want Friesland zat met dezelfde problemen als Overijssel en wat
hebben die Friesen dat voor 100% goed opgelost en nog mooi ook want ieder obstakel wat
ze tegenkomen, schieten ze onderdoor en bij Leeuwarden er omheen.
Waarom wil het toch allemaal niet zo vlotten met de besluitvorming in ons provinciehuis
met betrekking tot onze infrastructuur? Dat zit hem in het feit dat we in de provincie
Overijssel te maken hebben met een provincie binnen de provincie genaamd Twente en die
weten niet eens waar de N340 en N377 liggen en ze houden er qua infrastructuur voor ons
Overijssel een hele andere agenda op na. De complete oplossing voor alle problemen met de
infrastructuur in Overijssel blijft Plan Scherpenkate. Kijk hiervoor ook eens op de site
http://vechtdal-n340.blogspot.com
Schiphol & Lelystad is ook maar 1 oplossing voor en dat is een nieuwe aanleg in de
Noordzee.
Met Vriendelijke Groeten.
H.J. Scherpenkate